Coaching procesu sprzedaży jest kierowany do zespołów sprzedażowych: doradców, sprzedawców, przedstawicieli handlowych czy konsultantów.
Celem coachingu jest poprawa efektywności działania zespołu sprzedażowego (lub poszczególnych jego członków), co przełoży się na poprawę jego wyników.
Coach pracuje zarówno z całym zespołem jak i poszczególnymi jego członkami.
W ramach współpracy Coach uczestniczy we wspólnych wizytach handlowych z członkami zespołu sprzedażowego, celem których jest weryfikacja wiedzy, a także etapu rozwoju pracownika (Klienta). W trakcie sesji coachingowej odbywanej po wizytach handlowych Coach dokonuje wspólnie z Klientem analizy jego pracy, zaangażowania, a także opracowuje modela wsparcia dla Klienta.
W trakcie sesji Coachingowej, Coach wykorzystując narzędzia coachingowe, oraz własne doświadczenie, pracuje nad:
- wyzwoleniem potencjału Klienta,
- rozwojem komunikatywności
- efektywnym wykorzystywaniem dostępnej wiedzy sprzedażowej (narzędzia sprzedażowe)
- eliminacją wewnętrznych ograniczeń i przekonań Klienta
Efekt Coachingu operacyjnego zespołu sprzedaży
- Zaplanowanie działań rozwojowych członków zespołu sprzedaży (plan sesji coachingowych, szkolenia sprzedażowe). Wskazówki dla kierownictwa i managerów dotyczących wsparcia pracownika działu handlowego w codziennej pracy.
- Wzrost umiejętności działu handlowego
- Osiąganie lepszych wyników sprzedażowych
- Wskazówki dotyczące strategii sprzedaży i rozwoju działu sprzedaży.
- Uzupełnienie lub zmiana obowiązujących standardów sprzedażowych.
- Rozwoju strategii sprzedaży.