Coaching jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem

Opis Szkolenia

W wielu przypadkach przydaje się klasyczny styl zarządzania, oparty na precyzyjnym delegowaniu zadań i monitorowaniu. Tak się dzieje zwłaszcza w młodych zespołach, które dopiero rozpoczynają pracę. Szybko jednak okazuje się, że po uzyskaniu instrukcji, podwładni oczekują od menadżera czegoś więcej. Owo magiczne „coś” wcale nie jest ani zagadkowe, ani skomplikowane. Pracownicy oczekują po prostu motywowania poprzez tworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi. Jeżeli muszą każdego dnia realizować powierzone zadania, jeżeli nie mają kawałka przestrzeni na samodzielność i kreatywność, ich motywacja, a tym samym efektywność – spadnie. Dobry, skuteczny menedżer, poświęca czas i energię nie na wydawanie poleceń, a na to, by jego pracownicy rozwinęli wszystkie swoje talenty. Uczy pracowników, jak samodzielnie podejmować decyzje i jak brać za nie odpowiedzialność. I co najważniejsze – jak czerpać z tego satysfakcję.

Szkolenie z zakresu Coachingu dla kadry managerskiej dedykowane jest dla Tych wszystkich, którzy chcą skutecznie zarządzać potencjałem własnych zespołów.

W trakcie szkolenia nauczysz się jak motywować zespół oraz zarządzać jego celami przy użyciu praktycznych narzędzie Coachingowych.

Program:

  1. Kiedy stosować styl coachingowy?
  2. Cykl rozwoju pracownika a styl zarządzania.
    1. Dlaczego nie zawsze styl coachingowy jest właściwy?
    2. Kiedy jego brak grozi odejściem najlepszych członków zespołu?
    3. Test – mój indywidualny styl zarządzania.
    4. Wspólna analiza, wnioski.
  3. Coach, mentor, trener- czym się różnią i kiedy nawzajem uzupełniają?
  4. Czym jest, a czym nie jest coaching?
    1. 3 x P, czyli Przyszłość-Proaktywność-Pozytywne założenia
    2. Dlaczego coaching to styl pracy rozwojowej – ukierunkowanie na mocne strony pracownika
    3. Jak stosować coaching w codziennej pracy?
  5. Model Coachingu operacyjnego
  6. Narzędzia Coachingowe:
    1. Model GROW (Goal – Current Reality – Options – Will)
      Ideentyfikacja celów – schemat rozmowy z pracownikiem
      Rozmowa o celach – warsztat, prezentacja metody
      Ćwiczenia w grupach – indywidualne coachingi, wspólna analiza, wnioski
      Budowanie kontraktu – dlaczego bez tego się nie uda?
      Uważne słuchanie
    2. Koło Życia
      Analiza ważnych obszarów (zawodowych, prywatnych) badanej osoby
      Ćwiczenia w grupach, wspólna analiza, wnioski
  7. Sztuka zadawania pytań jako najważniejsze narzędzie coachingu
  8. Wszystko, co trzeba wiedzieć o udzielaniu informacji zwrotnej
  9. Praca z przekonaniami – różnica między przekonaniami ograniczającymi i wspierającymi